12 Mart 2010 Cuma

uykuSUZ HER gece

evet bebişli hayatın en önemli belirtilerinden biridir uykusuz geceler. heleki sizin gözlerinizden uyku akarken karşınızdaki bıcırık süt yerine enerji içeceği içmiş misali kıkırdıyorsa tüm sevimliliği ile daha zor olur uykuya dalmak. evet tcrübeli anneler diyeceklerdir belki çok metod var uygulasana diye. ama bizim paşa çok mızmız ve annecik dayanamıyor ağlamasına.bu yüzden uykusuz her gece şarkısını ninni yaptık 6 aydır. ama artık kesin bir çözüm bulmam lazım. bir çok yazı okudum, metodları inceledim.ama diyorumya metod uygulama isteğiyle yanan ben paşanın inatçılığı ile yere seriliyorum. bakalım bu sefer kesin kararlıyım.

sizde biliyorsunuzdur.nette yazılan ve bilinen iki yöntem var. ağlatma ve yatır kaldır metodu.ben paşayı ağlatmaya kıyamadım ama yatır kaldır için uğraşıyorum dünden beri.öncelikle eldeki verileri aktaralım....

geceleri yemek yemeği seviyoruz
geceleri az az yemeği daha çok seviyoruz.
bu yüzdende saat başı kalkıp ana kucağı arıyoruz.
doruk paşa adoğar doğmaz anne memesiyle değilde biberonla tanıştığı için.(hastalık sebebiyle hastanede kaldık)annesi onu yedirip yatırıp süt aşkı misali süt sağıyor. sonra anne uymaya hazırlanırken paşa yine kalkıyor bu iş böyle böyle sabahı buluyor.
 bütün bu olumsuzluklara çözüm olma amacıyla yatır kaldır yada kaldır yatır metodu dün gece itibari ile uygulandı. metodu kısaca anlatayım. her yerde daha fazla bilgiyi bulamilirsiniz.amaç çocuğunuzun akşam uykusuna onun hoşlanacağı bir rutinle hazırlamak. sonrasında şuanki uyuma şekli nasılsa uyutmak(sallama, emmerken, emzikle...)sonrasında uyandığında onu kucağa alıp sakinleştirmek ve dalmaya yakın yatağa geri yatırmak... bütün gece bunu uygulamak.
 ben akşam 8 gibi hazırladım.8 buçuk gibi uyudu. saat 12ye kadar kaldır yatır yaptım. sonra 12deyedirdim.altını çok sarsmadan karanlıkta değiştirdim.gece 3e kadar medodu uyguladım.gece çok huysuzlandı bu yüzden yedirdim yatırdım.sabah altıya kadar metoda devam ettim. sonuç ben perişanım ama yılmak yok.en az 10 gün uygulacağım.size tavsiyem bebeğinizin en hızlı ve etkili sakinleştirici pozisyonu bulmak ve uyandığında bu şekilde hemen sakinleşip uyumasını sağlamak. metod ve uygulama ile ilgili gelişmeleri anlatmaya devam edeceğim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder